Search
Close this search box.

Holokavst skozi otroške oči na OŠ Mislinja

Ena od ključnih metod modernega poučevanja je pripovedovanje zgodb. Pri pouku zgodovine so zgodbe del učnega procesa, saj z njimi učencem na zabaven in kreativen način približajo pomembne kulturno-zgodovinske dogodke. Eno od najpomembnejših zgodovinskih dejstev v zgodovini človeštva je holokavst, ki je ključno zaznamoval 2. svetovno vojno in potek 20. in 21. stoletja.

Vsako leto 27. januarja na mednarodni dan spomina na žrtve holokavsta potekajo potujoče razstave. Na osnovni šoli Mislinja so gostili tudi razstavi o Aninih sovrstnikih in Porajmosu ali pozabljenem genocidu nad Romi. Ob tej priložnosti so učenci na ustvarjalno-kritičen način predstavili, kako razumejo in si predstavljajo potek 2. svetovne vojne in holokavst.

Učenci so raziskovali holokavst in njegov pomen za današnjo družbo. Pri pouku zgodovine so predstavili svoj pogled na holokavst v aplikaciji Microsoft Sway. To je orodje, ki učencem ponuja možnost, da ustvarjajo zgodbe, predstavitve in e-listovnike. Učiteljem pa je na voljo kot orodje formativnega spremljanja, saj lahko učitelji v aplikaciji spremljajo učence, jih vodijo in jim svetujejo. Več učencev lahko hkrati izdeluje eno zgodbo ali predstavitev. V sklopu sodelovalnega dela učencem vloge dodelimo oz. si lahko vloge dodelijo sami.

Na ta način se upošteva individualnost učencev, hkrati pa se  razvijajo vrstniško sodelovanje, vrednotenje in razvijanje samovrednotenja. V nadaljevanju so učenci kustosi s pomočjo razstave svojim sovrstnikom, učiteljem in staršem skozi zgodbo predstavili vzroke za  holokavst in podobno tudi za genocid nad Romi, ki sta ena najhujših zločinov zoper človeštvo.

Z ohranjanjem zgodovinskega spomina na žrtve holokavsta, porajmosa, nacističnega preganjanja in genocidov nasploh se ne samo spominjamo žrtev, pač pa tudi opozarjamo na nastavke in pojave sovraštva in nestrpnosti, ki vodijo do zločinov zoper človeštvo.

Ob koncu projekta so učenci predstavili e-zgodbe in podali svoja mnenja kaj storiti, da se grozodejstva ne bi ponovila. Učenci 9. b razreda so skupaj z učenci 1. razreda simbolično posadili rumene krokuse, ki nas bodo spomladi spominjali na otroke, umorjene kot nedolžne žrtve v  zlovešči 2. svetovni vojni. Lepota spomladanskega cvetja opominja, da se še po tako težkih preizkušnjah lahko začne novo življenje.

Dogodki