Search
Close this search box.

Direktor CSD Koroška: “Trend višanja prejemnikov denarnih socialnih pomoči nakazuje na vedno večje materialne stiske posameznikov in družin”

Center za socialne zadeve Koroška v času epidemije prilagaja svoje delo trenutnim razmeram. K sreči ne zaznavajo porasta primerov nasilja v družini, zaznavajo pa poglabljanje težav oseb na področju duševnega zdravja. Zaradi covid-19 pa opažajo povečan pripad zadev na področju uveljavljanja pravic iz javnih sredstev.

Center za socialne zadeve Koroška tudi v času epidemije deluje na način, da so izvedene vse nujne naloge. Dostop v poslovne prostore enot je omogočen po predhodni telefonski najavi uporabnikov ali njihovi najavi po elektronski poti. V nujnih primerih lahko uporabniki pozvonijo tudi na vratih njihovih enot, zaposleni pa jih potem individualno sprejmejo in jim zagotovijo takojšnjo obravnavo, v kolikor narava težave to narekuje. Po besedah direktorja Tadeja Poberžnika delo prilagajajo razmeram na način, da so za uporabnike dosegljivi v največji možni meri.

Poberžnik razloži, da v letošnjem letu zaradi covid-19 zaznavajo povečan pripad zadev na področju uveljavljanja pravic iz javnih sredstev, konkretneje do denarne socialne pomoči, v primerjavi s preteklim letom beležijo 20 odstotni porast. Prav tako zaznavajo tudi večji porast vloženih vlog za izredne denarne socialne pomoči in sicer je le-teh, po besedah direktorja za 18 odstotkov več v primerjavi s preteklim letom. “Trend višanja prejemnikov denarnih socialnih pomoči nakazuje na vedno večje materialne stiske posameznikov in družin,” doda sogovornik.

Pove še, da v času trajanja trenutne epidemije k sreči ne zaznavajo porasta primerov nasilja v družini, kot tudi ne povečanega števila obravnav zaradi razpadov partnerskih skupnosti. “Iz izkušnje iz prvega vala epidemije v pomladanskem času pa obstaja bojazen, da se bo lahko pojavnost tovrstnih primerov povečala po koncu drugega vala,” izpostavi Poberžnik. Zaznavajo pa poglabljanje težav oseb na področju duševnega zdravja, kar je po besedah direktorja “verjetno posledica tudi soočanja z vsemi omejitvami za zajezitev nalezljive bolezni.”

Spremenjeno oddajanje vlog

V času razglašene epidemije je vlaganje vlog na centre za socialno delo spremenjeno in je možno na naslednje načine: preko e-uprave, po elektronski pošti, po navadni pošti in v poštne nabiralnike na centrih za socialno delo. V izjemnih primerih se vloga lahko odda tudi po telefonu.

Direktor še pojasni, da bo zaradi spremenjenega načina sprejemanja vlog center za socialno delo identiteto vložnika lahko ugotavljal ali preverjal tudi z drugim načini, “na primer s tem, da bo zahteval, da stranka sporoči še uradno dodeljeno identifikacijsko številko (enotno matično številko, davčno številko) ali tudi na druge načine (z naprednim elektronskim podpisom). Na vlogi naj se navede tudi elektronski naslov in telefonska številka, za namen lažje komunikacije v primeru dodatnih pojasnil.”

“Ukrepi sledijo temeljnemu cilju zmanjševanja možnosti širjenja virusa zaradi izvajanja procesnih dejanj na strani strank in na strani organov, pomembno pa je, da se z njimi varujejo pravni položaji strank, ki bi morale izpolniti neko odrejeno obveznost, bodisi odpravljati pomanjkljivosti ali pošiljati dokaze, ki so potrebni za odločitev, pa tudi izpolnjevati obveznosti, ki so jim naložene z odločbo ali sklepom. Sprejeti začasni ukrepi (za čas razglašene epidemije) pomenijo odstop od uveljavljenih pravil Zakona o splošnem upravnem postopku,” še pojasni Poberžnik.

Dogodki

Center za socialne zadeve Koroška v času epidemije prilagaja svoje delo trenutnim razmeram. K sreči ne zaznavajo porasta primerov nasilja v družini, zaznavajo pa poglabljanje težav oseb na področju duševnega zdravja. Zaradi covid-19 pa opažajo povečan pripad zadev na področju uveljavljanja pravic iz javnih sredstev.