Search
Close this search box.

Adient: Slovenija z vidika stroškov ni več najboljša država

Notranja preverjanja in pogovori s ključnimi kupci so pokazali, da Slovenija z vidika stroškov ni več najboljša država, so med razlogi za zaprtje tovarne v Slovenj Gradcu navedli v multinacionalki s področja proizvodnje avtomobilskih sedežev Adient. Do konca leta bo z ustavitvijo proizvodnje delo izgubilo 412 ljudi, še 18 pa maja prihodnje leto.

“Lokalno in regionalno poslovodstvo si je močno prizadevalo, da bi pridobilo nove poslovne priložnosti za tovarno v Slovenj Gradcu, a pomembnejših rezultatov niso dosegli,” je za STA pisno pojasnila direktorica komuniciranja za območje Evrope in Afrike pri Adientu Claudia Steinhoff.

K odločitvi za zaprtje tovarne v Slovenj Gradcu so prispevali slabi obeti za v prihodnje in poslabšanje stroškovne konkurenčnosti, so ob tem v sporočilu za javnost zapisali v Adientu in dodali, da so sicer skrbno preverili vse alternativne scenarije za ohranitev proizvodnje in zaposlenih v Slovenj Gradcu. Na tej lokaciji, kjer je 430 zaposlenih, izdelujejo sestavne dele za avtomobilske sedeže in notranjo opremo avtomobilov, lastniki pa so delavce o načrtovanem zaprtju obrata obvestili v sredo.

“Na žalost zaradi pritiskov na stroške v avtomobilski industriji, ki jih je vpliv epidemije še povečal, analize niso pokazale druge možnosti kot zaprtje tovarne,” so zapisali v Adientu.

V koncernu še navajajo, da so pripravili načrt organizirane postopne ukinitve proizvodnih aktivnosti do konca leta 2021. Pri tem bodo, kot zagotavljajo, ustrezno sodelovali s predstavniki zaposlenih in sledili zakonodaji. Do konca leta bo delo izgubilo 412 ljudi, preostalih 18 pa maja prihodnje leto, ko bo obrat dokončno zaprt, so navedli v Adientu.

Načrtovana ukinitev proizvodnje v Slovenj Gradcu po navedbah koncerna ne bo vplivala na izpolnjevanje obveznosti do dobaviteljev in kupcev.

Ameriški koncern Adient je pomemben globalni dobavitelj avtomobilskih sedežev ali posameznih komponent za avtomobilske sedeže s skupno okoli 77.000 zaposlenimi v 32 državah sveta. Po vsem svetu ima multinacionalka trenutno 202 proizvodna obrata.

Koncern zagotavlja razvoj, oblikovanje in izdelavo avtomobilski sedežev, ki jih letno vgradijo v več kot 19 milijonov vozil. Podatki iz leta 2019 navajajo, da celotni koncern letno ustvari za okoli 17 milijard ameriških dolarjev prihodkov.

Skupno število proizvodnih obratov Adienta po svetu se je v zadnjih dveh letih zmanjšalo za 12, število zaposlenih pa se je v tem času zmanjšalo za okoli 7000, še kažejo javno dostopni podatki.

Družba Adient Slovenj Gradec d.o.o. je do oktobra 2016 pripadala koncernu Johnson Controls International, od takrat dalje pa je v 100-odstotni lasti skupine Adient.

Po podatkih iz zadnjega na Ajpesu objavljenega letnega poročila (na dan 30. september 2019) je slovenjgraška družba Adient poslovno leto 2019 zaključila z nekaj več kot 90 milijoni evrov prihodkov, kar je bilo desetino manj kot leto prej.

V letu 2019 je imelo podjetje v povprečju 666 zaposlenih, kar je bilo prav tako za desetino manj kot v 2018. Zmanjšanje števila zaposlenih je bilo posledica nižje realizacije zaradi izteka nekaterih proizvodnih programov.

V Sloveniji ima Adient proizvodni obrat tudi v Novem mestu, kjer izdelujejo sedežne garniture za vozila znamke Renault in Daimler, ki se prodajajo v Sloveniji, na evropskem trgu in na Kitajskem. V letu 2019 je imelo to podjetje v povprečju 295 zaposlenih, kažejo podatki iz zadnjega objavljenega poslovnega poročila.

Predstavnik tega podjetja Borut Varga je za STA danes povedal, da Adient v novomeškem obratu ničesar ne zapira in da torej vse ostaja, kot je.

Dogodki

Notranja preverjanja in pogovori s ključnimi kupci so pokazali, da Slovenija z vidika stroškov ni več najboljša država, so med razlogi za zaprtje tovarne v Slovenj Gradcu navedli v multinacionalki s področja proizvodnje avtomobilskih sedežev Adient. Do konca leta bo z ustavitvijo proizvodnje delo izgubilo 412 ljudi, še 18 pa maja prihodnje leto.