Search
Close this search box.

CV, ki prepriča

Predstavljajte si, da ste zaposleni kot kadrovik v podjetju, ki je ravnokar razpisalo prosto delovno mesto vodje prodaje. Ker delate v priznanem in uglednem podjetju, prijave na to delovno mesto kar dežujejo. Boste natančno prebrali 200 življenjepisov, ki jih boste prejeli? Kako boste izbrali 10 ali 5 najboljših in jih povabili na razgovor?

Ko sestavljate svoj CV, se postavite v vlogo kadrovika. Kako boste pritegnili njegovo pozornost? Naj vam pomagamo z nekaj praktičnimi nasveti.

Pred pisanjem življenjepisa si je treba postaviti cilje in karierno vizijo. Pri sestavi vam bo lažje, če boste imeli odgovore na spodnja vprašanja:

»Kaj želim doseči?«, »Kdaj in kje želim to doseči?«, »Zakaj si želim to doseči?« Razmislite, kakšna delovna okolja vam ustrezajo, katere so vaše močne točke in katera znanja in veščine bi si še želeli pridobiti in kako to sovpada z delovnimi mesti, za katera se zanimate.

Nasveti za pisanje CV-ja

PREGLEDNOST

Iz prijave mora biti razvidna vaša osebnost – kakšne so vaše izkušnje, interesi in cilji. Življenjepis naj obsega eno ali največ dve strani, če ste na trgu dela že desetletje ali več. Kadrovik mora v 5 do 6 sekundah preskenirati življenjepis in prejeti občutek, ali ustrezate opisu delovnega mesta.

Pri tem ima vlogo tudi pisava – izberite klasične pisave, ki prispevajo k preglednosti dokumenta. To so Arial, Helvetica, Times New Roman, Calibri in Tahoma.

KDO STE?

Na začetku življenjepisa je pomembno, da navedemo osebne podatke. To so ime, priimek in stik v obliki telefonske številke in elektronskega naslova.

Ko izbiramo sliko za življenjepis, moramo poskrbeti, da bo ta profesionalna. To pomeni, da smo na sliki sami, da je ozadje nevtralno, naša oblačila primerna in da slika seže do ramen.

CV-ju lahko dodate tudi naslov. Ta naj vključuje sedanje delovne izkušnje in ciljno delovno mesto. Primeri so lahko: ciljno usmerjen vodja prodaje, krizni menedžer v mednarodnih podjetjih, arhitekt nizkih gradenj, vodja proizvodnje v avtomobilski industriji …

V uvodni del lahko dodate tudi osebnostni profil, ki mora biti oblikovan tako, da pritege bralca. Da ga navduši, mora biti suveren in prepričljiv.

DELOVNE IZKUŠNJE

Delovne izkušnje VEDNO navajamo od zadnje do prve. Torej zadnje delovno mesto navedemo na začetku in nadaljujemo proti prvi zaposlitvi. Vključimo le zaposlitve, ki so relevantne za delo, na katero se prijavljate.

Pomembno je, da navedemo naziv prejšnjih delovnih mest, ime podjetja, časovni okvir in ključne delovne naloge.

Opis delovnih izkušenj je treba prilagoditi delovnemu mestu, na katero se prijavljamo.

Pri tem pa je pomembno, da ne navajate le delovnih nalog, ampak tudi dosežke. Ob opisovanju nalog pa ne pozabite pripisati pridevnikov, kot so učinkovito, uspešno, zanesljivo.

Dosežek ni nujno vedno višja prodaja, optimizacija procesov za hitrejšo izdelavo itd. Velik dosežek je tudi izboljšanje odnosov v ekipi.

IZOBRAZBA

Kot delovne izkušnje navajamo tudi izobrazbo v obrnjenem kronološkem zaporedju. Dovolj je že, da navedete najvišjo doseženo stopnjo. Osnovne šole ne navajamo.

Pri navajanju izobrazbe navedite institucijo, kjer ste se izobraževali, ter časovni okvir. Poudarite lahko tudi odmevnejše projekte, dosežke ali morda povprečno oceno.

Ob izobrazbi navedemo tudi dodatna izobraževanja, ki so kompatibilna z razpisom. Ste morda opravili zanimiv tečaj?

KOMPETENCE in ZNANJA

Navedemo kompetence, ki so najbolj pomembne in zaželene za delovno mesto, na katero se prijavljamo. To so:

  • prodajna naravnanost,
  • pogajalske sposobnosti,
  • vztrajnost, ciljna usmerjenost, prilagodljivost, visoka motiviranost.


Pri tem nam lahko pomaga psihometrični preizkus. Podprite svoje navedbe ali pa izvedite, kakšne so vaše kompetence. Rezultati psihometričnega vprašalnika bodo vam in delodajalcu nudili vpogled v osebnostne karakteristike in kompetence, ki zajemajo večino delovnih aktivnosti.

V ta odsek spadajo tudi znanje tujih jezikovprogramskih jezikovračunalniških programov, orodij ipd.

Nasvet je za vas napisala: ekipa MojeDelo.com

Dogodki

Predstavljajte si, da ste zaposleni kot kadrovik v podjetju, ki je ravnokar razpisalo prosto delovno mesto vodje prodaje. Ker delate v priznanem in uglednem podjetju, prijave na to delovno mesto kar dežujejo. Boste natančno prebrali 200 življenjepisov, ki jih boste prejeli? Kako boste izbrali 10 ali 5 najboljših in jih povabili na razgovor?