Ob pogosti nejevolji voznikov, ki v zadnjih mesecih precej časa preživijo med čakanjem na semaforjih, predvsem na območju Občine Dravograd, se je oglasil župan Občine Dravograd, Anton Preksavec in na svojem profilu napisal daljši povzetek vseh investicij, ki so se dogajale to leto v občini.
Zapis župana Antona Preksavca objavljamo v celoti:
| Že v spomladanskih mesecih tega leta sem javnost obvestil o letošnjih državnih investicijah v državno cestno infrastrukturo v naši občini, ki so bile dogovorjene oziroma izpogajane na Direkciji RS za infrastrukturo (DRSI). – Obnova ceste skozi Trg 4. julija – izvedeno. – Obnova ceste od Bukovske vasi do Jedrti – izvedeno. – Obnova ceste proti Dvorcu Bukovje (od kapelice proti železniškemu prehodu) – izvajalec izbran, začetek del še letos, nadaljevanje spomladi 2026. – Asfaltiranje več odsekov na cesti Dravograd/Trbonje – izvedeno. – Sanacija vozišča na cesti od cerkve proti državni meji – obljubljeno, da se izvede v okviru rednega vzdrževanja. – Sanacija ceste in odvodnjavanja v Črnečah – čakamo podpis pogodbe o sofinanciranju. – Sanacija poškodovane brežine ob glavni cesti od železniškega mosta do Kovtrovega krožišča – v izvajanju. Pri tem projektu je bilo sprva predvideno, da se zid izvede le na polovici dolžine, vendar smo vztrajali, da se izvede po celotni dolžini, kot je zdaj – ker bi bila krajša rešitev le polovična in neustrezna. Zato so se dela posledično tudi podaljšala, a bodo ukrepi dolgoročno trdnejši in varnejši. Opozorili smo tudi na višino zidu, ki pa naj bi bila ustrezna – verjetno tudi zato, ker na Poljani v Prevaljah nastaja zadrževalnik visokih voda, kar naj bi dolgoročno izboljšalo poplavno varnost. Že v začetku sem opozoril, da bo to območje, kjer se srečajo tri doline, občutljivo za zastoje – in tako se je tudi zgodilo. Skoraj noben ukrep tega dejstva ne odpravi (število vozil je enostavno preveliko, rešitev pa bo nekoč prinesla šele obvoznica s 3. razvojno osjo). Ali je bilo ročno usmerjanje optimalno, je stvar debate. Po mojem bi moral izvajalec v takšnih specifičnih prometnih točkah uporabiti tudi dron za nadzor prometa in s tem prilagajanje intervalov – mogoče ali verjetno celo s pomočjo umetne inteligence (AI). Ali to lahko stori, ali pa za to potrebuje “sto in eno dovoljenje”, pa je že druga realnost, ki jo bo v takšnih primerih potrebno upoštevati. Kljub vsemu smo v času gradnje večkrat posredovali pri izvajalcu in nadzoru (DRI) ter predlagali tudi “klasične” ukrepe: – Preusmeritev cestnega prometa skozi industrijsko cono (smer SG–Ravne in obratno), – Preusmeritev tovornega tranzita čez Avstrijo (Radlpass–Lavamünd–Holmec), – Dnevno sprostitev prometa po končanih delih. Odgovor: to ni mogoče zaradi postopnega strjevanja betona in s tem nosilnosti ter tudi tveganja, da kdo zapelje čez zid v Mežo – vprašanje, kdo bi potem odgovarjal. Ta teden sem po odstranitvi robnikov imel tudi sam dovolj in zato “burno” večerno razpravo z nadzorom, investitorjem in izvajalcem. Vsebina ni za Facebook, a je bilo dogovorjeno, da se asfaltiranje izvede ta konec tedna – in to je bilo tudi izvedeno. Veliko je bilo napisanega o zastojih v Dravogradu – nekaj upravičeno, nekaj pa tudi ne. Tudi sam menim, da bi morala biti pri takšnih projektih hitrost izvedbe (delo tudi ponoči) enako ali celo bolj pomembna kot cena, seveda ob strogi kontroli kakovosti. Žal pa kriterij najnižje cene na javnih razpisih še vedno prinese največ točk. To pa je že vprašanje za tiste, ki sprejemajo zakone. Se pa ob tem spomnim, ko smo želeli letos v Trgu izvajati dela na cesti ponoči, da bi bil čez dan promet prost. Rezultat? Že prvo noč je bil izvajalec s strani občana prijavljen policiji. To je žal naša realnost, ko trčiš ob zid pravil, zakonov in posameznikov. Za konec: Razumem, da vsaka motnja v naši dnevni rutini povzroča slabo voljo in negativno energijo, ki ji posvečamo ogromno pozornosti. A verjemite – na drugi strani obstajajo ljudje, ogromno njih, ki jim to ne pomeni nič, mnogi od teh se morda v bolnišnici borijo za življenje in ob informaciji o cestnem zastoju le skomignejo z rameni. Njihove prioritete so popolnoma drugje. Prav je, da opozarjamo – a vprašanje, ali bomo to postavili kot svojo prvo življensko prioriteto, pa je odvisno od vsakega izmed nas. Vsak dan mnogi iz naših krajev potrpežljivo stojijo v kolonah na poti v Velenje, Celje ali Ljubljano, pa nas večina to ne vidi. Ne bom rekel “žal”, ampak končno se tudi na Koroškem sanira in razvija cestna infrastruktura. To pomeni, da bomo še nekaj časa deležni zastojev in jih bomo morali sprejeti, tako kot jih sprejmejo drugje, kjer se že leta gradi ( mi smo se zaradi neobnavlanja naših cest v preklosti zastojev očitno odvadili in smo to sprejeli kot normalno edino na poti na morje, v Ljubljano ali kam drugam v tujino. Kdo ne pozna znameniti Staú v Avstriji, Nemčiji). Ali bomo temu namenili vso svojo pozornost, čas in slabo voljo – pa je odvisno samo od nas. Svet je lep. Samo videti ga je treba. |
V Občini Dravograd je letos potekala vrsta investicij v cestno infrastrukturo, ki so bile dogovorjene z Direkcijo Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI). Nekateri projekti so že zaključeni, drugi pa so še v teku. Kljub začasnim nevšečnostim v prometu, na občini Dravograd in župan Anton Preksavec poudarjajo, da se po dolgem času tudi na Koroškem intenzivno sanira in razvija cestna infrastruktura.
Vir: FB Tone Preksavec






















